torsdag 24. januar 2013

Ny test,Norrøna jaktsekk 35liter



                          Norrøna 35 liter jakt sekk





Denne gang er det Norrøna jaktsekk 35liter som jeg skal skrive litt om,så får jeg heller ta for meg storsekken ein annen gang siden jeg skrev at det var neste test produkt..

Denne sekken har jeg hatt i 5-6år og brukt mye,den har mangen fine løsninger som jeg setter pris på. Den er god å ha på ryggen om man ikje bærer for tungt,noe man normalt ikje gjer med ein dagstur sekk..

Det jeg setter veldig pris på med denne sekken er at den har lommer på magebelte som man kan ha i patroner,telefon,gps eller andre ting som er kjekt å ha lett tilgjenligt.

Den har også to nettlommer på siden som man kan ha drikkeflaske eller noe annet i,veldig bra løsning.

Den har 10 liters rypenett fremme slik at vi slipper å grise til hovedrommet i sekken,det som er bra med dette nette er at det er veldig lett å ta av om man ikje trenger det,får også pluss for snøringen i nette som man kan stramme igjen,pluss ei hempe som man kan feste i sekken slik at det ikje henger å dingler om man har hatt litt flaks på jakta..

Bæresystemet funker meget godt,breie og gode reimer slik at man ikje blir hindret i skuddøyeblikket,magebelte sitter godt på hoftene og følger bevegelsen når man går..

                                                      Kjekke lommer på magebelte.




Oppe i selve sekken er det det laget til elastisk bånd slik at det går ann å feste patroner i,jeg bruker ikje det selv,men ein grei løsning.. Det er også et eger rom i sekken som man kan ha foskjellige ting som er greit å ha lett tilgjenlig..

Om det er noe negativt jeg kan sette fingeren på så er det: Etter min smak er den litt liten,iallefall om man er hundejeger som da ofta har litt ekstra utstyr med seg pluss at jeg opplever at glidelåsen går opp av seg selv av og til,iallefall om man ikje er ekstra på vakt med å lukke den heilt igjen,også tauet/hempen i glidelåsen falt fort av.Den er heller ikje veldig bra om man har pakket den heilt full og bære tungt,men da får man heller velge ein annen sekk..

Glips og reimer er meget solide,så alt i alt er dette et meget godt valg av ein jaktsekk med mangen gode løsninger..

Den får 5.5 av 6 mulige av meg..Prisen er også til å leve med,løp og kjøp..

                                             Brei og god rygg,sammen med bæresystemet




      Kjekke rypenett som er lett å ta av,pluss grei løsning med at det går ann å snøre den heilt igjen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar