søndag 23. desember 2012

Ein liten tur i nærmiljet



                                             JUL??


Vi nærmer oss jul med stormskritt,ja vi har aldri vært nærmere julaften enn vi er nå..Om jeg gleder meg?? Ja noe så veldig også,men kun til å få bli ferdig med heile julen..


Vi tok oss ein tur til Melsheia for å legge julemasen og alt som har med jul litt til side,skal ikje skryte av at jeg stresser mye med jul,men litt blir det alltid..

Har også kjøpt meg nytt/brukt fotokamera som jeg ville teste ut. Et Canon EOS 400D,fikk kjøpt det billigt og siden jeg bare har hatt kompaktkamera før så slo jeg til på det,sikkert et greit begyner kamera..Har lenge gått rundt å ha hatt lyst på et nytt kamera og lære meg å ta bilder...

Melsheia som var dagens tur ligge litt utføre Sandnes sentrum,hadde håpet å få sett noen hjort,rådyr eller skogsfugl,men det var dårligt med dyreliv i dag..


                                            
                           

Det var snø og skare,som man gikk gjennom noen ganger, sikkert derfor vi ikje fikk sett noe til dyrelivet,di må ha hørt oss lenge før..

Er ikje alltid man trenger å dra langt avgåre får å få litt friluftsliv følelser i kroppen,og når man kun skal på ein liten tur så er Melsheia et bra alternativ,her kan man gå på stier,småveier eller trekke inn i skogen og gå sine egne veier..Går man litt opp i høyden vil man også få kjempe utsikt utover jæren og ut på det åpne hav :)..


                                                               Her ser vi ut til Bryne

Det er også kjørt opp skiløyper for di som ønkser det,selv om spora var knall harde så var det fult muligt å ta seg ein skitur om noen ønska det..

Det var ikje så mye å ta bilder av,eller det var gjerne det men jeg som er langt fra ein dreven fotojeger fikk iallefall ikje tatt så mangen bilder,men vil bruke vinteren til å bli kjent med kamera og gjerne melde meg på et fotokurs..

Da vil jeg bare ønske alle ein fine jul og godt nyttår..


                                                                       Utsiktpunkt




                                           Vilma,ja jeg vet ikje heilt hva hun driver med her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar